Ook dit is merkbaar in de dierenkliniek. De prijzen stijgen, maar veel mensen hebben juist minder te besteden. En dan is er ook een landelijk tekort aan opgeleid personeel, waardoor er vele vacatures open blijven staan en de werkdruk toeneemt en de normale service voor klanten onder druk komt te staan.
Deze factoren dragen eraan bij dat er regelmatig ook onprettige gesprekken en contacten zijn aan de balie of in spreekkamer.
In deze webinar bekijken we wat er gebeurt met jou als het spannend wordt. Hoe reageer jij hierop? Ga je nog harder werken om iedereen tevreden te houden of wil je dan het liefst je jas aantrekken en naar huis gaan? Wat gebeurt er in je lijf? En hoe herken je bij zelf de spanningsopbouw?
We bespreken een klein beetje theorie over de wetenschappelijke fysiologische achtergrond van stress. En daarnaast geef ik je ook praktische adviezen over hoe je kunt voorkomen dat je (te)veel stress ervaart. Maar als dat dan toch zover is gekomen, hoe je jezelf en je collega’s kan helpen om hiervan te herstellen. En ook geef ik je tips over hoe je een gesprek met een boze klant kunt voeren.
De Webinar zal van 20.00-21.00 duren. Tot ziens op dinsdag 7 februari.
Inschrijving gesloten!